החלבון והמירוץ אליו

ללא ספק, אחד מאבות המזון החשובים ביותר הינו החלבון. החלבון מורכב על ידי מספר סוגים שונים של חומצות אמינו שבסופו של דבר נספגות בשרירים ומסייעות בשיקומם ובנייתם במהלך המנוחה. פרט לכך, החלבון אחראי גם על העצמות, המערכת החיסונית והעור. לא מעט פעמים, כאשר רוצים להיכנס לאורח חיים בריא שומעים כי מומלץ מאוד להגביר את צריכת החלבונים במהלך היום.

כמובן, שתמיד ניתן לשמוע על אבקות החלבון השונות, שמהוות תוסף מזון והן מסייעות בספיגה מהירה של חומצות האמינו בשריר לאחר הפעילות. כך, שרואים לא מעט אנשים שמתאמנים בחדרי כושר שמסתובבים עם בקבוק ובתוכו משקה של אבקות חלבון. מומלץ מאוד לעשות שימוש באבקות חלבון רק לאחר התייעצות עם מדריכים או תזונאים.

כמובן, שהדרך הטובה ביותר לצרוך חלבונים הינה הדרך הטבעית. במהלך היום פשוט לאכול מאכלים שהינם עשירים בחלבונים במהלך כל ארוחה. לדוגמא מוצרי חלב שונים, דגים, בשר, עדשים הם מוצרים שמכילים כמות יפה יחסית של חלבונים. בסופו של דבר, המרוץ לחלבון יהיה פשוט מאוד אם נדע לדעת מה לאכול וכמה לאכול. הכל מתחיל ונגמר בתזונה.