איך להוריד את הסיכון לפציעות ספורט חובבני

כל מי שעוסק בספורט חובבני מכיר את היטב את פציעות הספורט שפעמים רבים משביתות אותנו למשך תקופה בלתי מבוטלת כגון: קרע בשריר התאומים, דלקות על השריר, נקעים ועוד…

יש דרך לצמצם את הסיכון שפציעה שכזו תקרה לכם, רוצים לדעת עוד? קראו את המשך הכתבה ותבינו.

פעולות לצמצום הסיכון בפציעות ספורט חובבני

• חימום טוב לפני הפעילות – אם אתם רואים כדורגל מקצועי מידי פעם שימו לב כי השחקנים עושים חימום ארוך ויסודי לפני שהם עולים על כר הדשא, שרירים חמים מפחיתים את הסיכוי לקרעים, דלקות ומתיחות, בצעו חימום נכון לפני הפעילות ותקטינו את הסיכוי לפציעת ספורט.
• מתיחות לפני ואחרי הפעילות – מתיחות הן משימה חשובה מאד לבצע הן לפני הפעילות והן אחריה, הסברה אומרת שמתיחות טובות מזרימות דם אל השריר ומגמישות אותו לפני הפעילות ובכך מונעות את הנוקשות שגורמת פעמים רבים לפציעות בעוד מתיחה ראויה בסוף מסייעת לשרירים תפוסים יום יומיים לאחר מכן.
• שינה טובה – הוכח מעל כל ספק כי חוסר שינה יכול להוביל לפציעות ספורט, הקפידו על שינה של לפחות 6-7 שעות רצופות במידה והשינה שלכם הייתה פחותה מזה או לא רציפה הורידו את מינון הפעילות שלכם לאותו היום כדי להקטין את הסיכוי לפציעת ספורט.
• סולם מאמצים נכון – אם רק עכשיו התחלת פעילות גופנית כלשהי או שחזרתם מתקופה ארוכה בה לא הייתם פעילים בנו סולם מאמצים נכון וחזרו לפעילות מלאה בהדרגה אחרת תהיו בסיכון מוגבר לפציעת ספורט.
• לאכול ולשתות בצורה נכונה – אוכל ומים מזינים את הגוף שלנו במגנזיום, אשלגן, ברזל, סידן ועוד ויטמינים וערכים חשובים שמשפיעים על חוסן השרירים שלנו בעת פעילות גופנית ומחסור של כל אחד מהם עלול להביא אתכם לפציעת ספורט.