יותר שרירים פחות שומן

יותר שרירים פחות שומן

יותר שרירים פחות שומן

רוב האנשים שמנסים לרדת במשקל, יודעים כי הדרך היא יחסית מאוד ברורה: המטרה היא לצרוך כמות מסוימת של קלוריות ביום, אולם המטרה העיקרית הנה גם להוציא כמות קלוריות (או אנרגיה בשפה המקצועית) גדולה יותר. כך, שבפועל נוצר מאזן שלילי של קלוריות בגוף, מה שמביא בסופו של דבר לשריפה של רקמות שומן הנמצאות בגוף.

אולם פה גם נמצא הקאץ': לא תמיד כאשר לדוגמא יורדים במשקל שורפים דווקא קלוריות. בלא מעט מקרים דווקא כל מה שקורה הוא שמורידים לא מעט ממאגרי הפחמימות של הגוף, ממסת השריר שלו, מנוזלים וכן מעט שומן הנמצא בגוף. לרוב זה קורה אחרי דיאטות לא נכונות שנועדו להוריד במשקל בזמן קצר ("דיאטות כסאח"). ברוב המקרים, דיאטות שכאלו גורמות לעלייה מחודשת במשקל+ריבית.

הדרך היעילה ביותר לשרוף שומן ובאמת לרדת במשקל, זה פשוט להעלות את מסת השרירים בגוף. על ידי העלאת מסת השרירים בגוף, המטבוליזם (חילוף החומרים) שבגוף פשוט עולה, כך שבפועל נשרפות יותר קלוריות וכך גם רקמות שומן. כל מי שמעלה את מסת השריר בצורה הדרגתית, הופך את גופו לכמעט נטול רקמות שומן מיותרות.

כמובן, שכל מי שמנסה להעלות את מסת השריר חייב לשמור על מספר כללי ברזל. ראשית, חשוב מאוד לצרוך כמות מתאימה של קלוריות: אי אפשר לא לאכול, אחרת מסת השריר פשוט לא תעלה. בנוסף לכך, חשוב מאוד לבצע בעיקר אימוני כוח לפחות 3 פעמים בשבוע, שהם אלו שמעלים את מסת השריר. עם זאת אין חובה לוותר על אימוני אירובי. פרט לכך, חשוב מאוד לישון טוב בלילה, שכן רקמות השריר צריכות להתאושש.