הרבלייף מייעצת: תפריט לאורח חיים בריא יותר!

אחד הדברים החשובים ביותר באורח חיים בריא, מלבד התעמלות ופעילות גופנית, זו התזונה. חברת הרבלייף, בשיתוף תזונאית מומחית מיטל עזר, מציעה לכם כאן שני תפריטים אופציונליים, המשתמשים ברכיבים ומנות שיש בכל מכולת ובכל בית. שמירה על התפריטים הללו תסייע לכם ליצור סדר בארוחות, לאכול מאוזן יותר ולחיות בריא יותר. מיטל עזר, התזונאית של חברת הרבלייף מסבירה כי חשוב לא להכנע לקצב החיים המהיר בו מנשנשים או גונבים משהו בין לבין, רק כדי להספיק את כל שאר הדברים שסדר היום מכתיב, ועם שמירה על זמני ארוחות קבועים וארוחות מאוזנות, בלי לאכול שטויות שנגישות לנו, נראה הבדל משמעותי באנרגיה ובמשקל.

איך מתחילים לאכול בריא?

בין הדברים שעומדים בפנינו כאשר אנחנו מתחילים באורח חיים בריא נמצא את נושא הזמן, כפי שכבר הזכרתי למעלה, ואת נושא ההתעסקות. אנחנו לא מוצאים את הזמן לבשל או להכין לנו ארוחות שלמות, בריאות ומאוזנות, ולכן אוכלים הרבה ג'אנק על הדרך, וגם קשה לנו כל הזמן להגביל את עצמנו, לבדוק מה כדאי לאכול ומה לא, ועל ידי כך לגרוע מההנאה אשר באוכל.

למעשה, העשייה בפועל קלה הרבה יותר ממה שניתן לחשוב והיא לא כרוכה בבלגן, התעסקות, או חישובים מיותרים. כל מה שצריך לעשות זה להיות מתוכננים יותר. לחשוב מראש מתי נאכל ארוחת בוקר, מתי תכנס ארוחת הצהריים ומתי זמנה של ארוחת הערב ולהצמיד את זה ללוח הזמנים כמו שהיינו מצמידים כל פגישה או סידור אחר שנקבע לנו במהלך היום. בנוסף, נכניס גם ארוחות ביניים ונשנושים, כדי שלא נהיה רעבים בין ארוחה לארוחה ולא נגיע למצב שאנחנו מגיעים אל הארוחה האחרונה ביום וזוללים ללא הכר. ככל שנתמיד בסדר היום, ונבצע התאמות לתפריט לאורך הדרך,  כך נראה תוצאות משמעותיות יותר והצלחה.

תפריט ראשון לדוגמה

  • בוקר: מתחילים עם שייק הפתעה לארוחת בוקר. בבלנדר מערבבים חלב דל שומן (ניתן להשתמש בתחליפים לרגישים ללקטוז), כוס של תה ירוק (קר), חופן אגוזי לוז, 2 כפות של אבקת שיבולת שועל בטעם תפוז של חברת הרבלייף, 2 כפות של תערובת להכנת שייק של הרבלייף (שוקולד או וניל) ותוספת של פרי כמו תותים. מערבבים עם חופן קוביות קרח לשייק בריא ומשביע.
  • צהריים: מנה של עוף או דג עם אורז או מג'דרה וירקות ללא הגבלה
  • ערב: חביתה, סלט ירקות, כף גבינה דלת שומן או טחינה ותוספת של לחם קל או לחם מלא
  • ארוחות ביניים: בין כל ארוחה אפשר לשלב מנת ביניים כמו חופן של שקדים או אגוזים \ יוגורט \ פרי \ חטיף חלבון קטן של הרבלייף \ מעדן \ שורה של שוקולד

תפריט שני לדוגמה

  • בוקר: בבלנדר מערבבים כוס חלב דל שומן, כף וחצי של גבינה לבנה, כמה טיפון מיץ לימון, חתיכה גדולה של אבטיח, כמה עלי נענע טריים ושתי כפות של אבקה להכנת שייק של הרבלייף. מערבלים עם קרח ושותים שייק קר ומרווה.
  • צהריים: סלט עוף עם עדשים
  • ערב: טורטייה מקמח מלא עם סלט טונה, גבינה לבנה וירקות, או שעועית וסלט ירקות
  • ארוחות ביניים: יוגורט עם שיבולת שועל \ פרוסת לחם עם טחינה ומעט סילאן \ אדממה או פופקורן בהכנה ביתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *