איך לנהל חיים ספורטיביים נכונים

כבר מזמן ידוע כי אלו העוסקים בספורט יכולים למקסם את תפוקתם, יעילותם והישגיהם על ידי שמירה על אורח חיים ספורטיבי, הרבה פעמים אנו שומעים על שחקני כדורגל, כדורסל, טניס, שחיינים, ג'ודאיסטים וספורטאים מענפי ספורט אחרים כי הם פוטנציאל ענק של כישרון אבל האופי שלהם ואורח החיים מפריעים להם להתקדם ולהיות מקצוענים אמיתיים.

בכתבה זו נסביר מה המשמעות של אורח חיים ספורטיבי וכיצד ניתן להשיג אותו, הישארו וקראו!

מהו אורח חיים בריא וכיצד לחיות אורח חיים כזה

אורח חיים בריא הוא כזה אשר משלב בתוכו תזונה, שינה, תחזוק נכון של הגוף ואימונים מסודרים, דמיינו שהגוף הוא רכב וכולנו יודעים שאיך שתנהגו ברכב ואיך שתתחזקו אותו ישפיע על תפעולו התקין למשך שנים, ככה גם ספורטאים.

• תזונה – אז אחד מבסיסי היסוד לאורח חיים ספורטיבי ובכלל בריא הוא מרכיב התזונה, הגוף שלנו צריך קלוריות כדי להמשיך ולהתקיים בעיקר ספורטאים ששורפים המון קלוריות במשך האימון. קלוריות אפשר להשיג כמעט מכל מזון אפילו כזה שנחשב לג'אנק כמו המבורגרים, פיצה ובשר מעובד אחר… אבל אלו יגרמו לכם נזק בהמשך.
תזונה נכונה משמעותה להזין את הגוף בקלוריות שהוא צריך תוך כדי הקפדה על סיפוק כל הוויטמינים והערכים החשובים שהוא צריך לקבל כמו אשלגן, ברזל, סידן, מגנזיום ועוד… כמו כן התפריט צריך להיות כזה שיספק את האנרגיה הנדרשת אבל לא מעבר כדי למנוע גם השמנה שיכולה לגרום לביצועים פחות טובים בספורט.
אלכוהול מן הסתם צריך להיות במינון מאד נמוך אם בכלל.
• שינה – שינה היא עוד בסיס יסוד לאורח חיים ספורטיבי ראוי, השינה מחזירה לכם אנרגיות לגוף, בזמן השינה הגוף בונה שרירים ומתקן קרעים ופציעות אחרות.
• אימונים – יש לבצע אימונים בתוך מסגרת אימונים מבוקרת על ידי מאמן מקצועי עם סולם מאמצים ושיפור תמידי תוך כדי שמירה על הגוף.
• פעילות ספוריבית מחוץ למסגרת האימונים – יש להימנע מפעילות גופנית מחוץ למסגרת האימונים כיוון וזו יכולה לגרום לך לעומס על השרירים, לפציעות מיותרות ולתשישות שתוביל לירידה בביצועים בהמשך.