בדקנו מה הכי משתלם: משלוחים ברמת גן? מסעדה בהרצליה? או לבשל בבית?

בימים אלו נראה שאין לנו יותר מדי כסף או זמן פנויים. אנחנו נמצאים במירוץ מטורף שנקרא – החיים!!! ונותר לנו כל כך מעט זמן עם עצמנו ועם היקרים לנו מכול. מסיבה זו אנחנו עושים הכול כדי שהזמן שלנו על המשפחה יהיה זמן איכות ושפעילות הפנאי שלנו לא תעלה לנו יותר מדי כסף.

אחת הפעילויות האהובות עלינו הישראלים היא – לאכול בצוותא. אז איך הכי משתלם לעשות את זה? דרך שירותי משלוחים ברמת גן? או בראשון לציון? לצאת למסעדה בהרצליה או גבעתיים? או שמא הכי משתלם להשאר בבית ולבשל עבור עצמנו? – יצאנו לבדוק ארוחות ל-3 סועדים.

בישול בבית –עד לפני כמה שנים בישול עצמאי בבית נחשב לאופציה הזולה ביותר. אולם, עם עליית יוקר המחייה בשנים האחרונות המסקנות כבר לא חד משמעיות. מחירם של מוצרי הגלם עלו מאוד בשנים האחרונות לרבות מחירי מוצרי בסיס כגון חלב, גבינות, ביצים, לחמים, בשרים, ירקות, פירות ודגים. נכון להיום כדי לבשל בבית ל-3 סועדים אנחנו נצטרך להשקיע בין 90 לבין 150 שקלים ברכישת מוצרי הגלם ועוד לא דיברנו על הזמן שאנחנו מבזבזים על מהלך הבישול, ובו אנחנו צריכים להתרכז בבישול ולא במשפחה או בחברים. כלומר, בסיכום גס המינימום שנצטרך להשקיע בבישול ביתי הוא הזמן שנבלה בסופר, בקניות (שעה לערך), בבישולים (בין חצי שעה לשעה וחצי) פלוס מחיר מוצרי הגלם, חניה ודלק. בישול ביתי ממוצע ידרוש לפחות 120 שקלים פלוס שעה עד שעתיים עבודת-אדם. סה"כ: כ-200 ש"ח עד 250 ש"ח לארוחה בבישול ביתי.

שירותי משלוחים – האופציה השניה היא פשוט להרים טלפון ולהזמין משלוח של ארוחה מוכנה. בדקנו שירותי משלוחים ברמת גן ובהרצליה וזה מה שיצא לנו. אם רוצים להזמין ארוחה דרך שירותי משלוחים ברמת גן או בהרצליה עבור 3 סועדים המחיר הממוצע למנה במסעדה טובה (לא במסעדת גרומה יוקרתית) יעמוד על בין 30 ש"ח לבין 50 ש"ח לסועד. כלומר מקסימום 150 ש"ח, כולל טיפ. חשוב לציין כי באופציה הזו בזמן שאנחנו ממתינים למשלוח יש לנו זמן פנוי להיות עם המשפחה והחברים מאחר ואנחנו לא צריכים להכין את האוכל. סה"כ: כ- 150 ש"ח ל-3 סועדים במשלוח.

ארוחה במסעדה – האופציה השלישית היא לצאת למסעדה אז בדקנו מסעדות בהרצליה ובראשון לציון. נכון לא נצטרך להוציא שקל אחד על חומרי גלם, אבל כן נצטרך להוציא כסף על הארוחה עצמה (ארוחה ל-3 סועדים עיקרית +שתיה+קינוח) כ-200 ש"ח, על הטיפ (10% = 20 ש"ח) , על החניה (בין 15 ש"ח ל-35 ש"ח) ועל הדלק (40 ש"ח). סה"כ בממוצע כ-280 ש"ח לארוחה במסעדה.

נראה, אפוא, שעולה תמונת מצב מעניינת ובלתי צפויה. כאשר התחלנו את המחקר הקטן שלנו היינו בטוחים שלמרות עליית מחירי המזון הבישול הביתי עדיין יהיה האופציה המשתלמת ביותר. אולם מהנתונים שאספנו עולה כי דווקא שירות משלוחים הוא הבחירה הזולה והמשתלמת ביותר. שירות משלוחים הוא גם הזול ביותר וגם משאיר לנו הכי הרבה זמן איכות עם המשפחה והחברים.