עשר טיפים לעליה במשקל למפתחי גוף

לא מעט אנשים כיום מתאמנים מידי יום בחדרי כושר. ללא ספק, זה מאוד חשוב לשמור על הבריאות וכן במיוחד על גוף בריא. יש אנשים שמעדיפים להתאמן על מנת לשמור על כושר ולשמור על הגזרה הקיימת, בעוד יש גם אנשים שמתאמנים על מנת לפתח את הגוף ולהגיע למצב שבו הגוף מעוצב מאוד ושרירי מאוד.

פיתוח הגוף

פיתוח הגוף

אין ספק, שעל מנת "לנפח את השרירים" ולפתח את הגוף נדרש לא מעט מאמץ, כוח רצון והרבה התמדה. תמיד תשמעו על אלו שפיתחו גוף שרירי טיפה והזניחו אותו בסופו של דבר והגוף שלהם "החזיר להם" בריבית גדולה של שומן. לכן, חשוב מאוד, גם כאשר מפתחים את הגוף לשמור על תזונה מתאימה, שכן את השרירים יש לבנות בצורה נכונה. מאמץ גדול על השרירים, יכול להביא לפציעות שונות ומשונות ולכן זה חשוב מאוד לאכול כמו שצריך בזמן האימונים השונים.

המאמנים המקצוענים באמת, יגידו לכם דבר מאוד פשוט: אין שום תוכנית אימונים שתקבל תוצאות מקסימאליות ללא תוכנית תזונתית מתאימה. מי שבאמת רוצה לראות את השרירים שלו גדלים, חייב לעשות את השינוי ולהבין כי כמו אצל היורדים במשקל: הכל מתחיל ונגמר בפה. יש לא מעט טיפים שאפשר לתת בנושא הזה, אולם יש כמה עיקריים שיוכלו לסייע לכל מי שרוצה לפתח את הגוף שלו וכן להגדיל את מסת השריר בצורה נאה במיוחד.

  1. ראשית, הדבר החשוב ביותר כאשר רוצים לעלות במשקל על מנת לפתח את הגוף, יש שני עקרונות בסיסיים ועיקריים שעליהם כדאי לשמור: חשוב מאוד לאכול מזון מתאים כדוגמת חלבונים ומינרלים במהלך היום. כמו כן, דבר לא פחות חשוב, זה פשוט להעלות באופן הדרגתי את העומס של המשקל בו עושים שימוש באימונים.
  2. לעומת אנשים שרוצים לרדת המשקל, המטרה של מפתחי גוף שרוצים לעלות במשקל זה להגיע למאזן קלורי חיובי: כלומר לאכול בסופו של דבר הרבה יותר מאשר מה שהגוף שורף, וכאשר כל אחד שמפתח את הגוף יודע כי העלאת המסת שריר שורפת לא מעט קלוריות ושומן כך שצריך פשוט לאכול והרבה.
  3. אם כבר צורכים כמות גדולה של מזון, יש שיגידו שכאשר מפתחים את הגוף ורוצים להעלות משמעותית את מסת השריר, זה חשוב מאוד לאכול כמות גדולה מאוד של חלבונים שפשוט מאפשרים את התאוששות השריר לאחר האימון האינטנסיבי אותו עורכים בחדר הכושר. ישנן המלצות שמתייחסות לכך שצריך לאכול מנת חלבון עשירה בכל ארוחה.
  4. אם לא מצליחים לאכול כל כך הרבה, במהלך היום, אפשר להשתמש בתוספי מזון שונים שיסייעו בעלייה במשקל. אחד מהם הינו שייק עתיר בקלוריות. מדובר על ארוחה נוספת של ממש שבאה בצורת נוזל. כמובן שניתן להכין כאלו בבית, אך כיום יש כבר כל מיני אבקות שונות הנמכרות בשוק שיכולות לעשות את העבודה מספיק טוב.
  5. חשוב מאוד, לא להישקל לעיתים תקופות אלא להישקל אך ורק אחת לשבוע. באופן כללי, משקל יכול להיות מאוד מטעה ולכן חשוב לקבוע מועד משקל שבועי. פרט לכך, הכלי הטוב ביותר למדידת השרירים הגוף הוא מד אחוזי השומן בגוף דווקא.
  6. חשוב מאוד, לא לוותר על מזון טבעי כדוגמת פירות, אגוזים, ירקות וכדומה. הם לא חייבים להיות עיקר הדיאטה של העלייה במשקל, אולם אלו מזונות שיכולים לסייע רבות בדברים אחרים, בעיקר בחיזוק המערכת החיסונית ומניאת מחלות שונות ומשונות.
  7. בגלל שהגוף יודע להסתגל ולהתרגל לכמעט כל תפריט שניתן לו, חשוב מאוד לנסות ולזעזע את הגוף לפחות פעם בשבוע. הכוונה היא מאוד פשוטה: אם אתם אוכלים כמות מסוימת של אוכל מידי שבוע רצוי כי ביום אחד תאכלו יותר או לחילופין תוכלו פחות, לא לתת לגוף להסתגל ובכך הוא יאט את התהליך.
  8. לאכול מזון איכותי: יש החושבים כי לאכול מזון מהיר ועתיר בקלוריות יאיץ את תהליך הגדילה של הגוף. זה יכול להיות נכון, אולם הנזק שגורמים סוגי המזונות הללו יכולים להיות בעייתיים מאוד בטווח הארוך. לכן, חשוב מאוד לאכול מזון אורגני וטבעי ולהימנע כמה שיותר ממזון מעובד.
  9. לחשב את כמות הקלוריות היומית: כל מי שרוצה ומעוניין שהתהליך שלו יצליח חייב לספור ולחשב את כמות הקלוריות היומית שהוא אוכל. זאת במטרה להבין אם נתקעים בתהליך האם זה נובע מאכילה פחותה ממה שנדרש.
  10. סבלנות: כמו כל דבר, גם דיאטה שמטרתה עלייה במשקל עשויה לקחת זמן. לכן, זה חשוב מאוד להיות סבלניים ולהבין כי מדובר על תהליך ארוך במיוחד, אולם בסופו רואים את ההצלחה היטב, שגם עליה צריך לשמור כמובן.