תוספי מזון לספורטאים

לא מעט אנשים העוסקים בפעילות גופנית, שומעים לא מעט פעמים, כי אם הם רוצים שהגוף שלהם יתחזק משמעותית, עליהם להתחיל להשתמש ולקחת תוספי מזון שונים. ראשית, נתחיל מכך שאין כל חובה לכך. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה: תוספי מזון נועדו למטרות מאוד מסוימות שלא תמיד יתאימו לכל אחד ולכן הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק מדוע ולמה בכלל צריך לקחת תוסף מזון כלשהו.

לדוגמא, ברוב המקרים דווקא אנשים שרוצים להעלות את מסת השריר שלהם, הם האנשים שיצרכו כמו גדולה יותר של תוספי מזון שבאים לידי ביטוי באבקות חלבון שהופכות למשקה. הסיבה לכך היא די פשוטה: חלבונים הינם חיוניים מאוד לשיקום רקמת השריר לאחר פעילות גופנית. יש לפעמים מצבים בהם לחלבונים קשה להיספג ברקמות השרירים ולגרום לחיזוקם, לכן בדיוק בשביל זה יש את אבקות החלבון כתוסף מזון. האבקות מסייעות בכך שחומצות האמינות שמרכיבות את החלבון ייספגו ישר בשריר.

תוספי מזון לספורטאים

תוספי מזון לספורטאים

דוגמא לעוד תוסף מזון שיכול לעשות היטב את העבודה הינו בטאין, שהינו מרכיב שנמצא לדוגמא בעיקר בתרד ובחיטה מסייע גם הוא בעיקר לחיזוק השרירים.

חשוב לציין, שתוספי מזון אף פעם לא באים על חשבון של תזונה נכונה. תוספי המזון הינם מוצרים משלימים. כל, שלא משנה באיזה פעילות ספורטיבית עוסקים חשוב מאוד לאכול כראוי ובהתאם לפעילות שאותה מבצעים. שכן, יש הבדל אדיר בין אנשים שרוצים לחזק את מסת השריר לדוגמא לבין כאלו שרוצים בעיקר לרדת במשקל ומבצעים בעיקר פעילות אירובית.

תמיד גם מומלץ להתייעץ עם מדריכי הכושר ותזונאים לגבי צריכת תוספי המזון.