שבועות בפתח – מגוון הצעות למאכלי שבועות בריאים

חג השבועות קרב ובא ואיתו המאכלים המסורתיים של החג שכוללים בעיקר בצקים עם גבינות, עברו חובבי הגבינות זוהי אמנם חגיגה של טעמים אך האם זה גם בריא? בכתבה זו נעסוק במתכונים בריאים עבור שבועות, כאלו שייתנו לכם ליהנות מהגבינה אבל לא יגרמו לכם להשמין או חלילה להעלות לעצמכם את הכולסטרול.

הבעיה הבריאותית במאכלי שבועות

אז כמו שכולנו יודעים המתכונים בשבועות מתמקדים בגבינות ובעיקר בגבינות שמנות בעלות טעמים ייחודיים וחזקים אך אותם גבינות גם מכילות אחוזי שומן גבוהים שעלולים להשפיע על רמות הכולסטרול שלכם בדם ומן הסתם לסכן את בריאותכם.

כמו כן גבינות תמיד מגיעות בשילוב קסום וקולינרי יחד עם בצקים ומאפים, הרבה מאד פעמים בצקים רווים שומן מסוג בצק עלים כך או כך בצקים גורמים להשמנה מיותרת וכשהם גם רווי שומן כמו הבצקים עליהם אנחנו מדברים אז הרי שמדובר על שילוב של סיכון להשמנה והגדלת אחוז הכולסטרול שלכם בדם.

המלצות למתכונים בריאים בשבועות

אז כדי להימנע מהסכנות הבריאותיות המדוברות החלטנו לרכז עבורכם רשימה של מתכונים לשבועות שלא מכילים בצקים ואפשר לעשות אותם גם עם גבינות דלות שומן כאלו שלא יגרמו להעלאת רמת הכולסטרול שלכם בדם.

  • עלי גפן ממולאים בבולגרית מעודנת – תקופה זו של שבועות היא התקופה בה הגפן מוציא את העלים הכי טובים לעשיית עלי גפן ממולאים כיוון והעלים עוד צעירים ולכן רכים, קחו את אותם עלים רכים ולאחר בישול קצר במים מלאו אותם בגבינה בולגרית מעודנת, מעט אורז שבושל עם לימון והנה לכם מתכון שבועות מקורי ובריא.
  • פלפלים קלויים במיליו גבינה דלת שומן – המתכון מבוסס על פלפלים קלויים בתנור ממולאים בגבינות דלות שומן לבחירתכם, שום ומעט שמן זית.
  • סלט יווני עם בולגרית מעודנת – סלט יווני הוא המתכון הכי מושלם לארוחת שבועות מסורתית במידה ומשתמשים בגבינה בולגרית מעודנת ודלת שומן, הטעמים החזקים של הלימון וטיבול שמן הזית לא מצריכים כאן שימוש בגבינה בעלת אחוזי שומן גבוהים.

עד אתרים שיעניינו אותך:

מכונת קפה מקצועית מבית נספרסו