החשיבות של שתיית מים לפני ריצה

אלו מאתנו העוסקים בפעילות גופנית ודאי מכירים את החשיבות העליונה של שתייה של מים לאחר ריצה על מנת להחזיר לגוף את כל הנוזלים שהוא איבד במהלך האימון ולמנוע ממנו התייבשות.

מים וריצה הולך יחד?

אך האם אתם מודעים לחשיבות של שתייה מים לפני הריצה? רבים מהעוסקים בספורט דווקא אינם מודעים לחשיבות של צריכה כמות רבה של מים לפני פעילות גופנית כמו ריצה עקב חוסר מודעות, אך יש לציין כי שתיית מים לפני הריצה היא לא פחות חשובה משתייה שלאחר אימון ריצה. כאשר אנו מדברים על שתיית מים לפני הריצה אנחנו לא מתכוונים כי עליכם לשתות בקבוק מים שלם רגע לפני שאתם יוצאים לריצה, ממש לא זו הכוונה, שתייה ממש בסמוך לריצה רק תעמיס על הגוף ותגרום לנו לתחושה לא נעימה במהלך הריצה. כאשר אנו מדברים על שתייה לפני הריצה, אנו מתכוונים שעליכם להכין את הגוף כבר משעות הבוקר במידה ואתם יודעים שיש לכם אימון ריצה. החל מהרגע בו אתם קמים בבוקר, בו מומלץ לשתות כשתי כוסות מים ולאחר מכן שתיית כוס מים אחת כל שעה לערך, עד כשעה לפני הריצה. יש לציין כי רצוי שיהיו אלו מים פושרים ולא מים קרים שכן אלו נספגים בגוף במהירות רבה יותר.

לאחר שדיברנו על הכמויות המומלצות, נסביר לכם מדוע מומלץ לשתות מים דווקא לפני אימון ולא רק לאחר האימון, שכן רובנו עד היום חשבנו שאנו שותים מים על מנת למנוע התייבשות לאחר האימון. ראשית במהלך האימון תחושת הצמא מדוכאת מעט על ידי הגוף ואם לא נשתה לפני האימון אנו יכולים למצוא את עצמנו מתייבשים מבלי שבכלל שמנו לב. שנית שתייה של מים לפני האימון מסייעת למנוע שרירים תפוסים במהלך האימון או שרירים קרועים כתוצאה ממחסור בנוזלים.