האם אבקות חלבון לא בריאות?

מתאמנים רבים שמים לעצמם למטרה להעלות את מסת השריר הרזה ולהוריד את אחוזי השומן. כידוע, מי שמתאמן בצורה שהיא לא בין 2-3 פעמים בשבוע אימון שהוא בעצימות נמוכה עד בינונית צריך לשים לב לתוספת של חלבון, בעיקר עם מרימים משקלים גבוהים.

הסיבה לכך היא שהגוף שלנו זקוק לחלבון כדי לבנות את עצמו וכדי לבנות מסת שריר, נדרשת תוספת חלבון מסוימת. אחת השאלות שעולות שוב ושוב בהקשר הזה היא האם אבקות החלבון שאותם מתאמנים צורכים נחשבות לבריאות עבורנו?

אז התשובה לשאלה זו משתנה ותלויה בכמה פרמטרים:

  1. מה יש בתוך האבקה הזו – יש לא מעט אבקות חלבון בשוק שמכילות כמויות אדירות של סוכרים במקביל לחלבון הזה ואז התשובה היא חד משמעית לא. אותן אבקות לא בריאות משום שסוכר הוכח באינספור מחקרים כאחד מגורמי הסיכון למגוון רחב של בעיות רפואיות ומחלות. לעומת זאת, יש אבקות חלבון שהן כן בריאות, או לפחות פחות לא בריאות שכן הן מכילות בנוסף לחלבונים הללו גם מינרלים וויטמינים חיוניים, אנזימים, סיבים תזונתיים ועוד.
  2. כמה אתם צורכים מהאבקה הזו – בריאות מתחילה במינון. זה מאוד דומה לתזונה הרגילה שלנו. כלומר, אם אני אצרוך כל דבר בהיגיון ובמינון הנכון, אז זה יישאר בגדר בריא או בגדר סביר אבל אם אני אגזים ואצרוך יותר מדי ממשהו מסוים, זה כבר יהפוך ללא מאוזן. אותו דבר עם האבקות חלבון. אם אני אצרוך אבקת חלבון פעמיים בשבוע או שלוש, לפי תכנית האימונים שלי ובהתאם לצורך, כנראה שזה לא יפגע בבריאות שלי.

יחד עם זאת, לפני שצורכים סתם ככה אבקת חלבון, כדאי לוודא שאנחנו באמת צריכים את זה ואולי להעדיף לפני כן לצרוך חלבונים ממקור אחר, בריא יותר. רק אם האימונים שלנו מצריכים את זה, שוה לברר על אבקת חלבון איכותית המבוססת על מרכיבים טובים.