היתרונות והחסרונות של אימון ביתי לעומת אימון בחדר הכושר

חודשים מרץ ואפריל 2020 היו החודשים בהם סרטוני אימון כושר עצמי ביוטיוב ואימונים אישיים דרך הזום היו הרבים ביותר שידענו אי פעם, המדינה נכנסה לסגר חלקי וכל חדרי הכושר נאלצו להיסגר ולשלוח את המנויים שלהם לאימונים ביתיים בכדי להימנע מהידבקות בקורונה.

האם יש יתרונות לאימון ביתי או שרק חסרונות? האם ניתן בכלל להגיע לרמה של כושר התואם את זה שבחדר כושר? התשובות מיד בהמשך הכתבה.

יתרונות לאימון ביתי

• נגיש בכל זמן שמתאים – אימון בבית יכול להתרחש בכל רגע שהתפנה לכם ולא מצריך שעות פעילות של מכון כושר או שעות עומס שקשה להתאמן בהם, יש לכם שעה שהתפנתה בין עיסוקים ואתם מיד ניגשים לאימון.
• אין את העצלות לצאת מהבית – הרבה מאד מהאנשים ממש מתקשים לצאת מהבית כדי לעשות ספורט, באימון מהבית אלמנט זה מתבטל.
• אין צורך לעצירות אימון בשביל שיחה עם עמית – מי שהתאמן פעם במכון כושר יודע שהרבה פעמים יש את אותם אנשים שאוהבים לדבר איתך באמצע אימון ואם אתה לא אדם בוטה שפשוט מנער ממך אנשים אז תמצא הרבה מאד פעמים את עצמך מבזבז זמן אימון יקר על שיחות עם עמיתים מהחדר כושר.
• אלמנט הבושה נעלם לחלוטין – צריכים ללכת לחדר כושר אבל אין לבוש תואם כי הלבוש הרגיל עוד בכביסה, רוצים להתאמן בלי חולצה או להפיח איזה נפיחה לאוויר בזמן האימון? כל אלו בחדר הכושר יגרמו לכם לאי נעימות ובושה אבל בבית ממש לא.

חסרונות לאימון ביתי

• הרבה מאבדים את המוטיבציה בבית – חדר הכושר מעניק מוטיבציה להרבה מאד מהמתאמנים, מוטיבציה שבבית קשה להם לייצר.
• מכשור ברמה עלול להיות חסר – רמת המכשור בחדר הכושר לרוב תהיה רמה גבוה של מכשירים שלהביא אותם הביתה יהיה כרוך בעלות גבוה שאין לכם איך לשלם או לחלופין יש לכם את הכסף לקנות אותם אבל אין לכם את המקום למקם אותם.
• במקרה של חלילה פציעה או מצב חירום – במקרה שנפצעתם במהלך אימון בחדר הכושר הצוות מוכשר להעניק עזרה ראשונה וידאגו לכם לפינוי במקרה הצורך, בבית אתם עלולים להיות ברמת סיכון גבוה יותר.

עוד משהו שיעניין אותך:

אייפון 13 – באתר פלאפון